If you pay peanuts you get monkeys!π
Helaas is het voor werkgevers nog steeds niet gebruikelijk om een salarisindicatie te vermelden in de vacaturetekst. Zonde!
Doordat je het salaris niet vermeld in de vacature laat je als werkgever veel kansen liggen. De arbeidsvoorwaarden geven jou, als werkgever, namelijk de kans om jezelf te onderscheiden van de concurrent en om jouw USP (Unique Selling Point) goed te benoemen.
Waarom zouden werknemers uitgerekend bij jouw organisatie willen werken?
Om die vraag overtuigend te beantwoorden dien je als organisatie naar mijn mening transparant te zijn. Dit is eenvoudig te doen door gebruik te maken van cijfers, zodat de kandidaat precies weet wat hij of zij kan verwachten. Niets zeggende termen zoals marktconform en aantrekkelijk, goed, of uitstekend werken dan ook juist averechts. Hiermee geef je als werkgever namelijk een boodschap: βKom bij ons werken! Wij betalen jou het minimale bedrag om je tevreden te houden! En geen cent meer!β Deze uitspraken staan zeker niet sterk voor het imago je bedrijfβ¦
Bovendien is het concreet noemen van het salaris belangrijk voor de vindbaarheid op het online platform! Vooral voor vacaturesites, zoals Google for Jobs en Indeed is het concreet benoemen van het salaris een belangrijke waarde.
Tip: Je hoeft niet één bedrag te noemen, want het daadwerkelijke salaris hangt natuurlijk af van de verschillende factoren. Hierdoor is het prima om een salarisrange te benoemen in de vacaturetekst.
Dus stop met het geheimzinnige gedoe en laat als werkgever met trots zien wat de kandidaat kan verwachten, en natuurlijk wat jij voor de kandidaat kan betekenen!